Lekki, nośny i zwinny, przeznaczony na dłuższe trasy… Oto prawdziwy touring bike!
POCZĄTKI
Legendarne rowery turystyczne wyrobiły sobie markę dopiero w latach 70. XX wieku. I właściwie to na nich opierają się kolejne współczesne modele: crossy, trekingi czy MTB. A jednak dla współczesnych sobie cyklistów stanowiły niemałą atrakcję.
RAMA
Przede wszystkim podczas produkcji rowerów turystycznych powoli zaczęto odchodzić od lekkiego osprzętu. Ważył około 3,5 kg. Aluminium i tworzywa sztuczne zastąpiono stalą, natomiast sztywna rama – paradoksalnie – zyskała nieco na sprężystości. Ponadto dodano mocowania na błotniki. Od tego czasu turysta może lepiej poradzić sobie w wilgotnym terenie.. Jedyną wadą jest zmienienie wygodnych rurek u hamulców na blaszki.
BEZPIECZEŃSTWO
Jedną z pierwszych rzeczy, jakich uczy się człowiek na swoim pierwszym rowerze, jest zatrzymywanie. Tradycyjnie rowery turystyczne wyposażane są w hamulce szczękowe. Stalowe, solidne i niezawodne dobrze sprawdzają się w touring bikes. Typowo szosowe piccolo zaczęły odchodzić w zapomnienie.
WYGODA JAZDY
Rowery turystyczne przeznaczone są przede wszystkim na dłuższe wycieczkowe trasy. W związku z tym wyposażono je w niepopularne jeszcze w latach siedemdziesiątych bagażniki, podpórki, prądnicę, oświetlenie, koszyk czy wspomniane już wyżej błotniki. Wszystkie te akcesoria zapewniają wysoki komfort jazdy.
Zostaw odpowiedź
Najnowsze wpisy
- Niezwykły prezent dla dziecka, czyli pierwszy rower
- Jaki rower wybrać na rower miejski?
- Rower turystyczny – pierwowzór crossów, trekingów i MTB
- Rowery triathlonowe – szczególni zawodnicy
- Dlaczego warto postawić na internetowy sklep z rowerami?